NieuwsBrief 5

De werkzaamheden in het 1e blok zijn bijna afgerond. Na de bouwvak zijn de werkzaamheden in het 2e, 3e en 4e blok begonnen. In Nieuwsbrief 5 leest u meer over de planning en asbestsanering. Ook leest u waar u rekening mee kunt houden tijdens de werkzaamheden en wat u kunt doen bij schade. Tot slot krijgt u een aantal tips van een bewoner uit uw buurt.

Planning

De werkzaamheden starten per blok en duren een aantal weken. In Nieuwsbrief 4 staat wanneer de werkzaamheden aan uw blok starten. Er staan tegelijkertijd meerdere blokken in de steigers. Verschillende werklieden volgen de werkroute langs de blokken. De werkroute vindt u op de grote poster op het raam van de ProefWoning en in uw bewonersmap.
Uitvoerder Leen de Goede komt bij u langs om de planning van uw woning met u te bespreken.


Asbestsanering

In sommige woningen wordt asbest gesaneerd. Is dit bij u het geval? Dan brengt Leen u hiervan op de hoogte en maakt hij met u afspraken. Het saneren van asbest vindt plaats vóór de start van de  werkzaamheden.

Wanneer loopt de planning uit?

Bijvoorbeeld als het een aantal dagen flink regent of sneeuwt. De werkzaamheden aan het dak kunnen dan niet altijd volgens planning uitgevoerd worden. Loopt de planning uit? Uitvoerder Leen brengt u hiervan op de hoogte.

Waar kunt u rekening mee houden?

Tijdens de werkzaamheden aan de vloerbalken kan er een vervelende geur vrijkomen. Dit gaat om 1 dag tijdens de werkzaamheden. Deze lucht is niet schadelijk voor uw gezondheid. Wij adviseren u om uw woning op deze dag goed te ventileren, dan is de vervelende geur ’s avonds verdwenen.

SpreekUur

Elke woensdag is er SpreekUur van 10:00 – 11:00 uur in de ProefWoning (Merelstraat 7). Leen zit voor u klaar en hij beantwoordt graag uw vragen.

Schade

Hoe voorzichtig de werklieden ook werken, er is altijd kans op schade. Is er schade ontstaan door uitvoering van de werkzaamheden? Meld de schade zo snel mogelijk bij Leen.
Natuurlijk nemen wij onze volledige verantwoordelijkheid. Daarnaast verwachten wij uw medewerking.
Het is verstandig om losse waardevolle spullen tijdens de werkzaamheden op te bergen en meubelstukken af te dekken met afdekfolie en kleden om schade te voorkomen. Om misverstanden te voorkomen adviseren wij u om kwetsbare en/of waardevolle spullen op foto vast te leggen. Heeft u extra afdekfolie nodig? U kunt dit ophalen in de ProefWoning.

Ervaringen en tips van een bewoner

De werkzaamheden in het 1e blok zijn afgerond. Hieronder leest u tips en ervaringen van één van de bewoners uit dit blok.
•    De uitvoerder, Leen de Goede, is écht een topman. Hij neemt de tijd voor je en is heel schappelijk. Mijn tip is om hem gewoon alles te vragen wat je wilt weten. Daarnaast kan je met hem goede afspraken maken.
•    De meeste werklieden waren best aardig. Ik gaf ze af en toe een kopje koffie.
•    Ik heb de zolder goed afgedekt. Eigenlijk viel de rommel me best mee. Zorg dat je bij het afschuren van de piepschuimplaten je ramen en deuren dicht hebt. Die kleine bolletjes gaan overal tussen zitten.
•    Tijdens de werkzaamheden in huis, had ik wel weinig privacy. Dat is natuurlijk niet altijd fijn.
•    Als laatste tip, laat het gewoon over je heen komen!

Vragen?

Neem dan gerust contact met mij op. Stuur een e-mail naar info@beterinwonen.nl of bel naar
06 84 51 20 44.
Lees de nieuwsbrieven, extra tips en nieuwtjes na op www.beterinwonenkrimpenaandenijssel.nl

Met vriendelijke groet,
Floor Hendriks
Beter in Wonen